چگونه در هشت قدم‌های ساده در مورد نمای سنگ دریابیم

این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. در مواقعی که در اجرء قوسهای نیم دایره از لحاظ ارتفاع و یا به علت دیکر مقدور نباشد می توان قوسهارا با قسمتی از نیم دایره اجراءنمود . با سیستم های مختلف سازه ای مانند اسکلت فلزی و بتنی سازگاری کاملی دارد. چسبی که در ساختمان ها به کار می رود مانند پلاستیک عمل می کند، به همین دلیل زیرسازی بسیار عالی و بی نقصی دارد. نوع معماری شهر و مشخصات یک ساختمان در انتخاب طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند. در این مطلب قصد نداریم اموزش سیمان کاری یا برسی سبک های مختلف نمای ساختمان و معماری مدرن و کلاسیک را توضیح دهیم . چنانکه میدانیم با ظهور اسلام در ساختمانسازی و معماری ابداع قابل توجهی نشد بلکه اسلام از معماری ادوار قبل در ساختن مساجد نحوه نصب نمای خشک استفاده کرد. آب بندی پنجره ها، درز ها، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان باید با نهایت دقت انجام شود. در کنار توجه به زیبایی و کیفیت باید به میزان هزینه تمام شده نیز دقت کرد. نمای ساختمان علی الخصوص در نماهای دو پوسته نقش اساسی در عایق صوتی، عایق حرارتی و تنظیم نور ساختمان ایفا میکند. This art᠎ic le h᠎as been created wi᠎th G SA C ontent G᠎enerator D emov ersi᠎on !

بهترین راه مطالعه اجرای نما

در این مقاله در مورد اجرای نمای سنگ خشک توضیحاتی ارائه خواهد شد. در روش سیستم نمای خشک نمای ساختمان دوپوسته می شود که یک لایه عایق وجود دارد و محفظه ای خالی. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی به بدنه ساختمان متصل می شود. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. به صفحه اي که انرژی تابشی خورشید را به انرژي الکتریکی تبدیل می کند، سلول یا باطري فتوولتاییک (خورشیدی) و به مجموعه چند سلول خورشیدی که در کنار یکدیگر ، یک صفحه راتشکیل می دهند، پنل فتوولتاییک می گویند. با این روند، فاصله ای معین میان نمای خشک و عایق حرارتی وجود خواهد داشت که خود این فضای خالی هم عایقی در برابر اتلاف انرژی است. با کمک نرم افزارهایی مانند 3dmax – Rhino – AGI32 – Revit میتوان بدون اغاز یک پروژه نمای دلخواه خود را به صورت کاملا حرفه ای طراحی کرد .و از چگونگی متراژه دیوار ها پنجره ها و حتی دیزاین داخلی تا نمای بیرونی از جمله دیوارها – در و پنجرها – ستون ها سرستون ها بدنه ی ساختمان حتی نورپردازی و میتوان اگاه شد.

در صورتی که سطح این نمای زیبا کدر و آلوده شود، به کمک افراد متخصص در زمینه نماشویی نمای کامپوزیت می توان آن را تمیز و مانند روز اول درخشان نمود. این نما توانسته اشکال مختلف نما های سنتی را در قالب خود ایجاد کرده و همچنین به دلیل داشتن طراحی انعطاف پذیر از این حیث خود را سرآمد دیگر نماهای نوین و سنتی ساخته که در حقیقت می تواند ساختار نمای سنتی اسلامی را به صورتی نوین عرضه کند. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. Th​is post was g​ener᠎ated with behsaznama Con​tent G​ener ator D emoversi᠎on .

سرامیک نمای خشک

بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. بعد از این اتصال چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که می تواند از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم باشد، روی ساختمان نصب می شود. بعد از آنکه شاسی کشی و زیرسازی نما بر حسب پروفیل ها صورت گرفت. برای نما به کار می رود ، اتصال آن به شاسی کشی تفاوت خواهد داشت. و همچنین در نمای کامپوزیت با کمک پیچ و مهره شاسی کشی اتصال برقرار میشود. اجرای نما در هر کدام از نماها با متریال های متفاوت مانند چوب ، آجر ، سنگ ، سرامیک ، کامپوزیت ، شیشه ، سیمان و… در بلایای طبیعی مانند طوفان، زلزله، بادهای شدید و سایر شرایط نامساعد جوی میتوان به نقش مهم نمای کرتین وال پی برد. از مصالح رایج تر برای اجرای نمای خشک می توان به تایل سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها، تایل تراکوتا و …

دیدگاهتان را بنویسید