چگونه در کرتین وال شاد باشیم – نه!

این حفاظ اغلب در انواع ثابت، حفاظ پنجره متحرک و حفاظ پنجره دوجداره توسط مجموعه حفاظ نما تولید می شوند. آن چه که در اجرای این کار باید به یاد داشته باشید، ضد آب کردن نما می باشد. در شرایطی که به غیر از رنگ مخصوص نما استفاده شود در گذر زمان رنگ نما پوسته پوسته میشود و منظره بسیار زشتی را برای نما به وجود می آورد. در این میان امروزه اجرای نماهای خشک ساختمانی بسیار متداول است چرا که این سیستم اجرای نما مزایای زیادی دارد. دقت کنید که اجرای نماهایی مثل نمای کامپوزیت و یا نمای شیشهای به تجربه و مهارت زیادی احتیاج دارد پس انتخاب شرکت مجری نمای خشک ساختمانی برای پروژه خود را در نهایت سخت گیری انجام دهید تا از تبعات اجرای غیراستاندارد در امان باشید. به طور کلی اجرای نماهای خشک گزینهای عالی برای انواع ساختمانها است و مزایای ذکر شده برای انواع نماهای خشک مثل نمای کامپوزیت و یا نماهای شیشه ای مارا به انتخاب این نوع نما ترغیب میکند. شاسی کشی یا به عبارتی زیر سازی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل اجرای نمای ساختمان به حساب می آید. یکی دیگر از مراحل تکمیلی سنگکاری نما، رولپلاککردن سنگها است. This  data has been c᠎reated with ​GS A Co nten​t Ge​ne ra to r DEMO᠎!

طرح نمای خشک

از طرف دیگر با انتخاب یک مجموعه معتبر، از کیفیت ساخت تمام محصولات اطمینان دارید. نمای بیرونی مانند یک لایه محافظ برای ساختمان ها است و در نظر گرفتن نکاتی در انتخاب و اجرای نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد: در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمان، تعداد طبقات ساختمان و … برای ساخت چهارچوبی که به عنوان نگهدارنده نما استفاده می شود، می توان از مصالح مختلفی مانند چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم استفاده کرد. در واقع، قبل از آنکه نما نصب شود، روی سطح رویی ساختمان عملیاتی انجام میگیرد که بسته به نوع سیستمها سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبههای آن ایجاد میکنند. در این سیستم نمای شیشه ای از کرتین وال استفاده میشود که در آن ابتدا لامل های آلومینیومی به زیرسازی نصب شده و در نهایت در میان این لامل ها شیشه قرار میگیرد. نما ساختمان می تواند به چندین شکل و اندازه باشد، در واقع این یکی از قطعات سازه ای است که معمار را قادر می سازد تا آزمایش کند و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند. همان طور که می دانید معمولا اسکلت های بتنی نسبت به اسکلت های فلزی هزینه کمتری داشته ولی می توان هزینه آن را در چندین مرحله پرداخت نمود ولی در اسکلت های فلزی به دلیل تک مرحله ای بودن ساخت سازه هزینه باید به صورت یک جا پرداخت گردد.

مجری نمای سرامیک خشک

 Th is article has been created wi th behsaznama Cont​ent Gene ra to r  DEMO!

نمای خشک سنگ

مورد سوم نیز در خصوص ساخت ساختمان می باشد که شامل انتخاب نوع اسکلت و سیستم سازه ای و برآورد هزینه های آن می شود. پس از انتخاب اسکلت سازه، بحث نوع و قیمت متریال مصرفی اعم از قیمت پروفیل و میلگرد مطرح می گردد. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک از دیگر نماها به مراتب کمتر است و به ویژه در پروژههای ساختمان بزرگ باعث کاهش هزینههای ساخت میشود. قیمت نمای اسپایدر که نوعی نمای شیشهای است، بالاتر از سایر سبکهاست. امروزه حتی خوش بینانه ترین برنامه ریزان نیز پذیرفته اند که ساخت ارزان ترین خانه با ساده ترین طرح و مصالح نیز از توان حداقل یک سوم خانوارهای شهری کشورهای جهان سوم خارج است. همان طور که شما هم تجربه کرده اید، قسمتهایی از یک ساختمان که همواره در خاطر افراد میماند یکی دکوراسیون داخلی و دیگری نمای آن ساختمان است تا جایی که ممکن است نمای یک ساختمان به عنوان یک عنصر شاخص در آن محل شناخته شود و بعضا حتی افراد از آن نما برای آدرس دادن نیز استفاده بکنند.

نما اولین قسمت از یک ساختمان است که در چشم افراد قرار می گیرد. اولین مرحله از عملیات اجرایی در ساخت یک ساختمان، سفتکاری است. جدای از موارد بدیهی، مانند مقاومت در برابر آب و هوا، هواگیری و اطمینان از سقوط نکردن نمای ساختمان، یک نکته مهم در مشاوره و اجرا نما، تأثیر انرژی بر خود ساختمان است. پنل آلومینیومکامپوزیت ضد باکتری از دو ورق آلومینیوم و هستهی میانی پلیاتیلن سبک و ضدآلایندهتشکیل شده است به همین علت اجرای نمای کامپوزیت ضد باکتری در محیط های درمانی وپزشکی مانند بیمارستان ها، محیط های آزمایشگاهی و درمانگاهها پیشنهاد می شود. نخستین بار در دهه ۷۰میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. نماهای خشک ساختمانی انواع مختلفی دارند که بسته به کاربری یک ساختمان و شرایط پروژه میتوانیم برای سیستم اجرایی نما تصمیم گیری کنیم. حال تصمیم داریم برای نمونه نمای کامپوزیت و نمای شیشهای را برای شما شرح دهیم. هر کسی با سلیقه ی خودش می تواند نمای مطلوبش را تعیین کند. وظیفه طراحی نمای ساختمان، جداسازی زندگی خصوصی از زندگی شهری است. نمای خشک به نمایی گفته میشود که برای اتصال مصالح به جدارهی خارجی ساختمان، از هیچ ملات و دوغابی استفاده نشده باشد و به جای از آن اتصالات و پیچ و مهره استفاده شود.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

Art​icle w​as generated wi th behsaznama Content Generato​r  DEMO!

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با طرح نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید