چگونه در 7 قدم‌های ساده در مورد مصالح نمای خشک دریابیم

نما در واقع مقاومت مکانیکی هر ساختمان را افزایش می دهد. ساختمانهایی که دارای نما هستند در برابر ترکهای ناشی از دما یا تغییرات آب و هوایی، جذب آب، نور خورشید و انواع آلودگی در مقایسه با سازه های بدون نما مقاوم تر هستند. بنابراین، طراحی نما باید به گونه ای انجام شود که دارای مقیاس و ظاهری دلپذیر، نسبت و ریتم باشد. مقررات «نما» که برای اولین بار، صورت ساختمان ها را همانند قسمت های پنهان سازه، مشمول رعایت اصول واحد می کند، دارای ۳۰ ضابطه است که از ابتدای نما کاری (خرید مصالح) تا انتهای آن را شامل می شود. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شوند، با یکدیگر تطابق داشته، قیمت مناسبی داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه شده و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. Th​is post h as  been creat ed  by behsaznama Conten t ​Gene rato​r DE MO.

The Impression نما خشک On your بالقوه/دنبال کنندگان شما

تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت سا ختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متري و يا فول بادي نیز گفته می شود. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، روی ریل های آلومینیومی متصل می گردند. در این روش به وسیله ماشین آلات شیارهای معکوس در پشت سرامیک ایجاد می شود و سپس قطعه آلومینیومی با دو بال معکوس در این شیار بوسیله چسب مخصوص سرامیک و آلومینیوم نصب می شود. بسیاری از سازندگان ممکن است بخواهند فضای پشت سنگ های نما را به واسطه ی نخاله های ساختمانی پر کنند اما این حرکت بسیار تا بسیار اشتباه است. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلمپ روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند.

توسط پودر مخصوص بندکشی پر میشود.

در نهایت مانند روش قبل تایلهای سرامیکی روی ریل های افقی آلومینیومی نصب می شوند. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. معمولاً مابین قطعات آجر نما از صلیب پلاستیکی استفاده میشود و پس از اتمام دوغاب ریزی فاصله مابین آجر نما توسط پودر مخصوص بندکشی پر میشود. معمولا پس از اجرای نما با استفاده از سیمان ترکهای ریزی روی نما ایجاد میشود. امکان آب بندی نما: از ویژگی های نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن می باشد به گونه ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می شرکت نمای خشک شوند. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند، یعنی باعث خوردگی نشوند. در انتخاب مصالح و پروفیل برای زیرسازی نمای ساختمان مواردی مانند نبشی کشی، ریسمان کشی و اجرای زیرسازی صورت می گیرد. هزینه اجرای نمای سنگ خشک زیاد است.

اجرای نما آزمایش: خوب یا ناسالم؟

1. اینکه آنها به خوبی استانداردهای لازم برای نصب نمای خشک را اجرا کنند و با آنها آشنایی داشته باشند اهمیت بسیار زیادی دارد. در ساخت نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده میشود. همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. 1. عدم وجود تزئینات در نمای یک خانه مدرن ؛ تزئینات حذف می شوند و بسیار ساده خواهند بود. به عنوان مثال، بسته به ترجیح معمار یا سازنده، نماهای مختلفی را می توان در رنگ ها و پرداخت های مختلف، از صیقلی گرفته تا زبر، خریداری کرد. از مزایای استفاده از این نما در ساختمان می توان به مقرون به صرفه بودن آن، سرعت بالای اجرا، سازگار با محیط زیست، تنوع در رنگ و طرح و مقاوم بودن آن در برابر آتش سوزی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید