چگونه می‌توان (انجام داد) سرامیک پرسلانی در 24 ساعت یا خیلی کمتر بدون هزینه

همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. این قطعات نیز، با توجه به نوع اتصال سنگ و سرامیک متفاوت خواهد بود. یکی از نماهای ساختمانی که جذابیت بسیار زیادی دارد نمای سرامیک خشک می باشد که رنگ بندی سرامیک های آن با یکدیگر متفاوت است. بدین شکل که طرح سرامیک نما در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری متفاوت می باشد.در واقع در طراحی نما با پیشرفت تکنولوژی دست معماران و مهندسین باز تر شده است. در طراحی نما در سیستمهای نمای خشک غیر نمایان یا نامشهود پس از نصب نما بست های به کار رفته مشاهده نمی شود در حقیقت پیش از آنکه نما نصب شود روی سطح رویه عملیاتی صورت میگیرد که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در لبه های روی یا پشت باشند. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

فریب نمای خشک در ساختمان Don’t

سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود باید از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد، در غیر این صورت در اثر انقباض و انبساط دچار ترک خوردگی خواهد شد. این ویژگی به عنوان یک خاصیت مکانیکی بیانگر میزان تحمل یک سرامیک در برابر فشارهای استاتیکی و دینامیک بوده و قابلیت سرامیک را برای کاربردهای نما مشخص می سازد.در میان تمام پوشش های مورد استفاده در نمای خشک ،سرامیک پرسلانی به عنوان بهترین محصول از لحاظ استحکام خمشی شناخته شده است. این ویژگی بیانگر میزان مقاومت سطح سرامیک خشک پرسلانی می باشد،سرامیک خشک پرسلانی به دلیل داشتن سطحی سخت و محکم و قابل قبول از قاعده خواص فیزیکی سنگ ها مستثنی است و براحتی سختی سطح آن از بین نمی رود.سرامیک خشک پرسلانی ضمن داشتن کل خصوصیات سنگ، در طولانی مدت همگون بودن ، سختی سطح آن حفظ می نمای خشک مدرن گردد. پرسلان، دارای برتری نسبت به برخی از انواع سنگ خصوصا گروه سنگ های مورد استفاده در نماسازی ساختمان می باشد .ویژگی عدم جذب آب در پرسلان، حاصل میزان بالای زجاجیت و مقدار قابل توجه فاز شیشه در بدنه این نوع سرامیک می باشد.

برای مثال علاوه بر زیبایی، انتخاب مصالح با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین موقعیت جغرافیایی از دیگر عواملی است که باید به آنها توجه شود. و استفاده از آنها در نمای چوبی نمیتواند اصولی و درست باشد. رعایت اصول ایمنی و حفاظت به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در ترکیب این چسب ها که ماده اصلی آنها از پلیمرها یا سیمان الزامی است . رعایت اصول ایمنی موقع نصب که در موقع خودگیری چسب از خود آمونیاک آزاد می نماید ، نیز الزامی است . سرامیک خشک در برابر یخ زدگی و انجماد در محیط های مرطوب با درجه حرارت زیر صفر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد تا جایی که می توان گفت هیچ صدمه ای نمی بیند.این ویژگی به دلیل عدم جذب آب در پرسلان می باشد.سرامیک پرسلانی بهترین محصول از نظر مقاومت در برابر جذب آب و در نتیجه انجماد به شمار می آید. بدیهی است که این محصول نه تنها در زمان نشست ساختمان مقاومت خوبی از خود نشان می دهد بلکه مناسب ترین نوع سرامیک خشک برای سطوح تحت فشار بالا می باشد.ضمن اینکه رطوبت که عامل کاهش مقاومت خمشی در سنگ ها است در سرامیک خشک پرسلانی تاثیری ندارد.

نحوه نصب نمای خشک

به دلیل اینکه این چسب ها به علت داشتن خصوصیات و کیفیت خوب در صنعت ساختمان کاربردهای وسیعی دارند . جدیدترین روش اجرای نمای کاشی به روش خشک است که در آن برای نصب کاشی نمای ساختمان ،ملات وجود ندارد و از پیچ و قلاب یا در اصطلاح رولپلاگ برای نصب کاشی استفاده می شود. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. در روش سنتی که یک روش وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و کاشی محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، کاشی از نما جدا می شود. در بعضی از چسب ها که به صورت بتونه استفاده می شود که این چسب ها نیز از چندین نوع مواد شیمیایی بخصوص ترکیب شده اند ، بنابراین در نصب کاشی ها با انواع چسب ها بایستی اصول ایمنی و حفاظتی رعایت شود . اجرای نمای کاشی ساختمان با ملات با استفاده از ملات قدیمی ترین روش است. Data was g​ener​ated by behsaznama Cont en t Ge​nerator  DEMO .

دیدگاهتان را بنویسید