چگونه میتوان دریافت (A ) شگفت انگیز نمای خشک چیست در یک محدوده قیمت

گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. نکته قابل توجه در مورد این متریال به نسبت کناف و پنل های گچی، ضد آب بودن این پنل ها می باشد که این متریال را مناسب استفاده در نما و محیط های دارای رطوبت می کند. قیمت اجرای نمای سنگی برای ساختمان به نسبت سایر متریال های مورد استفاده در نماهای ملاتی به دلیل قیمت بالاتر خود سنگ، اندکی بالاتر است. چنانچه برای اجرا و پیاده سازی آجر نمای ساختمان به طراح حرفه ای مراجعه کرده باشید، بیش از نیمی از مسیر را برای داشتن یک نمای شیک و چشم نواز طی کرده اید. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. A᠎rt ic᠎le has be᠎en generat ed by GSA Content Gene​rato r DE MO.

انواع اجرای نمای خشک

هر کدام از روش ها دارای دیتیل و ساخنار متفاوتی است. قبل از اجرای رویه برای تقویت اتصال بین آستر و رویه باید چارهای اندیشید. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. در سنگ نما، از سنگ مرمر، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت استفاده می شود که هر کدام زیبایی و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند. نمای ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت هر ساختمان ایفا می کند که می تواند تا حدودی بیانگر شرایط ساکنین آن ساختمان باشد. عمر مفید نما در این روش از روش سنتی بیشتر است. اما این روش ا داشتن چنین مزایایی معایب خود را نیز دارد . همانند نبشیهای تکیه گاهی در تیرهای نعل درگاهی نیز باید حفره های زه کشی تعبیه شود.

در همین راستا مواد ویژهای به منظور آب بندکردن دیوار به کار برده میشود. ویژگی های این سبک استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید است. در ساختمانهای مرتفع، به کارگیری دیوار سبک باعث کاهش ابعاد تیرها، ستونها، فونداسیون و موجب ایجاد بازده اقتصادی در ساختار سازه میشود. این موضوع سبب شده است تا یکی از معیارهای مهم در طرح و اجرای ساختمان ها، توجه به ویژگی های آب و هوایی مناطق مختلف باشد و درنتیجه باعث تنوع در معماری و به کارگیری مصالح ساختمانی در اقلیم های مختلف شده است. با سقوط رومی ها استفاده از سیمان پوزولانی متوقف شد و هیچ نوع دیگری از سیمان مورد استفاده نبود تا این که در قرن 19 سیمان پرتلند ظهور کلیک یافت. مصرف انرژی سیستم گرمایش و تهویه هوا را تا 30% کاهش می دهد و باعث صرف جویی انرژی در فصل سرما و گرما می شود. در این روش عیب های ساختمان به وسیله ملات ماسه و سیمان پوشانده می شود که باعث یک دست شدن سطح دیوار می شود.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. آجر معماری یا FBA : از آجر معماری در بنایی هنگامی استفاده می شود که ایجاد اثری خلاقانه و وجود غیر یکنواختی در بافت سطح آجر و ابعاد آن مدنظر باشد. تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. به گونهای که اجازه حرکت در صفحه عمود بر دیوار را نداشته باشند. از حرکت دیوار در راستای عمود بر صفحه دیوار جلوگیری کند. به این ترتیب، مصرف انرژیهای مختلف از جمله برق در ساختمانهایی که نمای کرتین وال دارند کاهش مییابد. با نصب آجر خشک میتوان وزن نمای سازه را بسیار پایین آورد. نمای خشک آن دسته از نماها هستند که متریال مورد استفاده در آن بدون ملات و با استفاده از روش های دیگر مثل استفاده از جوشکاری یا پیچ و مهره به سازه اصلی متصل می گردند.

اجرای نمای خشک

This con᠎tent h​as ​been c᠎reated  wi th GSA​ Content Ge nerator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید