چگونه چیزی اجرای نما خود را بدست آوریم

پهنای حفره بین 2۰ سانتی متر تا 2 میلی متر متغیر است و این پهنا زمانی که نما به عنوان نگه دارنده عمل می کند اثرگذار می باشد. نمای دو پوسته می تواند به عنوان یک نمای سنتی تک لایه تعریف شود که اساساً در داخل یا خارج با نمای شیشه ای دومی، دو لایه شده است .نمای دوجداره سیستمی است که هوا در حفره میان دو پوستهی شیشه ای جریان پیدا می کند .حفرهای که بین دو لایه قرار دارد, در کم ترین عمق 20 سانتی متر و در بیشترین عمق 2 متر می باشد .این حفره می تواند به وسیله ی روش های مختلف از جمله طبیعی, مکانیکی و یا تهویه ی هیبریدی, تهویه شود .جدا از نوع تهویه درون حفره, مبدأ و مقصد هوا بر حسب شرایط اقلیمی, نوع کاربری, نحوه اجرای نمای سنگ خشک موقعیت و ساعات استفاده از ساختمان متفاوت است. در حالت دوم هوای گرم از فضای زندگی به داخل شکاف وارد می شود, سطح شیشه داخلی را گرم کرده و به همان نتایج فوق دست می یابد با توجه به اینکه در طی فصول سرد اغلب تابش مستقیم آفتاب مطلوب است. لذا هوای میان شکاف گرم شده و دمای سطح شیشه داخلی را افزایش می دهد و در نتیجه رسانش, همرفت و اتلاف تابش کاهش می یابد. This was c reated wi᠎th the he​lp of behsaznama Content Gener᠎ator ​DEMO.

سه دلیل عالی بودن آبراهام لینکلن در نمای خشک

در طی فصول گرم هوای دمیده شده در شکاف نما, حرارت ذخیره شده در آن را خارج می کند و لذا از نظر تئوری, دما غشای میانی پایین نگاه داشته می شود و این امر رسانش, همرفت و تابش گرما را از سطح شیشه ی داخلی به فضای زندگی کاهش می دهد و به دلیل آنکه دمای تششع فضا کاهش می یابد ساکنین احساس آرامش بیشتری خواهند داشت. معماران و طراحان برای طراحی نما، در ابتدا همه شرایط و نیازها را در نظر می گیرند و بعد از آن بر اساس آنها بهترین نوع نما را طراحی می کنند. همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران صنعت ساختمان، نیاز به مصالحی به شکل صفحه می­باشد، در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تاًمین بوده است، که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی، گچی، پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود.لیکن هریک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل آتش دارند. اجرای این نوع نما، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امکان پذیر می باشد. از اجرای نمای خشک چه می دانید؟

خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات!

از دیگر انواع اجرای نمای خشک ساختمان بر اساس مصالح استفاده شده می توان به اجرای نما خشک آجری، اجرای نمای خشک سنگ، نمای اسپایدر و… نخست بر اساس مصالح استفاده شده در اجرای این روش و دوم بر اساس نوع اتصالات. در این روش سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که درپشت سرامیک شیار ایجاد شده قرار میگیرد . اما علاوه بر آن، از ناودانی، تیرآهن، قوطی، توری رابیتس و میلگرد ساده نیز بسته به شرایط پروژه میتوان استفاده کرد. علاوه بر ظاهر بافت اصلی سنگ دچار آسیبهای جدی مثل هوازدگی و پوسیدگی نشده باشد. حالا می رویم سراغ معرفی انواع نما خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات! جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار میباشند. با توجه به اینکه تمام دیتیل های اجرای نما و زیرساخت غیر قابل مشاهده می باشند، به همین دلیل کیفیت آنها اهمیت بسیار زیادی داشته و به شدت بر میزان استحکام سرامیک روی نما تاثیرگذار است. Th is c ontent has ​be​en cre at​ed with t᠎he help of behsaznama​ Conte​nt Generat or  Demov᠎ersi᠎on.

میتوانید در یک چشم به هم زدن ناصافیها را صاف کنید؛ با استفاده از روش اجرای نمای خشک ساختمان به راحتی میتوانید ناشاقولی در دیوارهای ساختمان را برطرف کنید. زیرسازی نمای خشک ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای لیسه ای کردن بعداز آن که ملات بر روی سطح کار پهن شد مقداری سیمان خشک بر روی ملات پاشیده شده سپس توسط ماله، صاف و صیقلی میگردد. همچنین ممکن است بر اثر شتاب، مستقیماً دچار تغییرمکان یا جداشدگی خارج صفحه ای شوند. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. این در حالی است که در روش اجرای نمای خشک برخلاف نماهای ملاتی، ملات و دوغاب به طور کامل حذف شده و سطح رویه توسط مجموعه ای از اتصالات مکانیکی که عمدتا از جنس فلز هستند، به سازه متصل می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید