چگونه یک اجرای نمای خشک بدست آوریم؟

این امر باعث می شود که نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت بسیار زیادی باشد. • این روش باعث ایجاد نخاله ساختمانی می شود. یکی از مزیت های نمای خشک این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ملات این است که نما و بدنه ساختمان را به خوبی تقویت کرده و ساختمان استحکام زیادی خواهد داشت. نما نخستین بخش از یک ساختمان است که در معرض دید قرار میگیرد به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از اصلیترین بخشهای ساختمان که هم روی زیبایی آن تاثیرگذار است و هم از جنبه ایمنی و استحکام اهمیت پیدا میکند، نمای ساختمان است. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. • نمای آجری در برابر نفوذ آب از مقاومت زیادی برخوردار می باشد. نمای خشک آجری یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است. ​Content was g​ener at ed wi​th behsaznama Content ᠎Ge ne ra to​r DEMO .

انواع نمای خشک

طراحی و اجرای زیبا و اصولی نمای آجری ساختمان ها، با بهره مندی از مصالح آجری مرغوب و با کیفیت، می تواند تأثیر بسزایی در ظاهر شهرها و ذهن افراد بگذارد. با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند.جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. سپس پروفیلهای آلومینیومی به صورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریل¬ها طبق نقشه اجرا می-شود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفه¬ای ندارد. اجرای زیرسازی فولادی (قوطی کشی فولادی) برای برطرف کردن بی نظمیهای ابعادی ساختمان.

در این مقاله به معرفی مراحل اجرای نمای ساختمان و زیرسازی نمای ساختمان میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد طراحی و قیمت اجرای نمای سرامیک خشک با کارشناسان ما تماس بگیرید. اگر شما نیز علاقمند به این موضوع هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در مرحله بعد پلاستر سیمانی بر روی دیوار اجرا میشود تا هیچ نقطهای از سطح نما بدون چسب باقی نماند. بدین گونه که قبل نصب نما بر روی سطح رویه ساختمان عملیات و مراحلی انجام می شود که بسته به نوع روش اجرا ممکن است به صورت حفره ها و یا شیارهایی در قسمت پشت یا لبه های رویی نما باشد. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از سمنت برد، انواع سرامیک پرسلانی، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … تنوع بالای رنگها در انواع آجر عایق صدا و استفاده از مواد معدنی و دوستدار طبیعت در تولید این آجر نما بر ارزش کاربردی این نوع آجر عایق صوت میافزاید.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

​This da​ta w as wri tten  with t​he help of GSA ​Co​nt en​t  Genera​tor ᠎DEMO.

دیتیل اجرای نمای خشک

همچنین بایستی عمل بند کشی با دقت و کامل صورت گیرد تا از نفوذ آب باران به درزها و ترک خوردن آجر جلوگیری شود. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن نمای خوب و با کیفیت کافی نیست. سازنده بر اساس کیفیت مدنظر، موقعیت جغرافیایی، شرایط آبوهوایی و هزینه، اقدام به انتخاب مصالح نما میکند. این خانه بر اساس لانه موریانه، دارای یک فضای بزرگ و مشترک در مرکز و چندین فضای خصوصی در خارج از منطقه اصلی، طراحی شد. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن قطعات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی نمایان و غیرنمایان تقسیم میکنند. در روش نصب به صورت نمایان، از آلومینیوم برای زیرسازی استفاده می شود و کلیپس ها از روی کار معلوم هستند. هرچقدر که اشکال هندسی و شکست های مختلف در سطح نما بیشتر باشد,هزینه های مربوط به اجرای این بخش ها افزایش می یابد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مطالب بشتر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید