چیزی که 325 دلار برای شما در نمای سنگ می‌خرد

با توجه به آنکه در اجرای این نوع نما از ملات استفاده نشده و بهجای آن از چهارچوبهای آلومینیومی استفاده میکنند، امکان اجرای آن روی برجهای بسیار بلند هم وجود دارد. در این نوع از نماها اجرای دیوار پیرامونی یا دیوار پشتیبان الزامی بوده و بار وارده از طرف نما به دیوار و از دیوار به سازه اصلی ساختمان نتقل می شود. در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بی فزایند را آمود میگویند ، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری که در اکثر موارد کارکرد سازه ایی ندارد. در این روش قطعات اتصالی قابل رویت می باشند و ویژگی اصلی آن سرعت نصب و سبکتر بودن سازه و زیرسازی میباشد. برای ساختمان های بلند که کار را برای کارکنان سخت می کند نمای خشک سرعت بالا و امنیت بیشتری دارد. برای مثال میتوان از تولید مصالحی همچون آجرهای رنگی و نسوز نام برد که نمای زیبایی را برای ساختمان به وجود میآورند. امروزه نمای سرامیک در مقایسه انواع نمای ساختمان طرفداران زیادی داشته و با استفاده از دو روش نصب بر روی نما قرار داده میشود: روش نصب خشک و روش نصب تر یا چسبانده شده. بهتر این است که با توجه به بودجه تان برای نمای خانه هزینه کنید. This ​data has ​been cre​ated by G​SA᠎ C᠎ontent  Gen​erat​or Demov er si on᠎.

مصالح نمای خشک

با توجه به بالا بودن قیمت انواع نمای ساختمان در ارتباط با نمای رومی این هزینهها به دلیل استفاده از سنگ کمی بیشتر است چرا که در کنار هزینهای که بابت سنگ و کیفیت آن پرداخته میشود، هزینه زیر سازی نما و اجرت نصب نیز به آن اضافه میشود. میزان نیاز به زیرسازی: در صورتیکه سطح مورد نظر نیاز به زیرسازی و ترازبندی داشته باشد، باید هزینه جداگانهای برای زیرسازی بپردازید. نیاز به زیبایی ظاهری در نمای یک بنا و آسایش ساکنان آن با توجه به ویژگی عایق صوتی نما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی موجب شد تا تنوع مصالح در دستور کار ساختمانها قرار بگیرد. در ارتباط با مقایسه قیمت انواع نمای ساختمان ، قیمت نمای آجری با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع آجر ( رنگ، ابعاد، نسوز بودن وغیره)، روش اجرا، اجرت اجرا، مصالح مورد نیاز و غیره مشخص میشود. هر دو طبقه بندی رس و دستورالعمل های فرمولاسیون بدنه برای ارائه ابزارهای به روز برای ارزیابی پتانسیل سرامیک و استفاده صحیح در کاشی سازی از مواد سفالی در نظر گرفته شده است ، اما آنها نمی توانند یک ویژگی فنی پرتحرک را جایگزین کنند ، به اندازه کافی شبیه سازی پردازش صنعتی را انجام دهند.

6 نکات جالب درباره قیمت اجرای نمای خشک از منابع بعید

مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که سازندگان هر بنا با توجه به کاربری که آن ساختمان دارد اعم از تجاری، اداری، تفریحی و مسکونی و شرایط اقلیمی که در آن قرار دارند نمای متفاوتی را برای بنا در نظر میگیرند. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه انواع نمای ساختمان میشود اغلب تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ در ذهن به وجود میآید در حالیکه امروزه با ورود تکنولوژیهای جدید صنعت آجر به صنعت ساختمان آجرهایی تولید میشود که از نظر کیفیت و سایز برتری قابل ملاحظهای نسبت به انواع قدیمی آن دارند. این روش به واسطه استفاده از تکنولوژی ساخت پایین تر نسبت به روش Keil، قیمت مناسبتر و به نحوه نصب نمای خشک صرفه تری دارد. همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. تیم ما با برنامه ریزی مدون و فعالیت دقیق و اصولی در تلاش است تا پروژه های طراحی و ساخت انواع نما را با سرعت بالا، نهایت دقت، رعایت استانداردها و همچنین قیمت مناسب به انجام برساند. در ارتباط با مزایای سنگ سمنت پلاست باید گفت که این نمای سنگی در مقایسه انواع نمای ساختمان مشخصات فنی بالاتر، وزن کمتر نسبت به سنگهای طبیعی، تنوع طرح، ترکیب رنگی زیاد و چسبندگی بالاتری را به بدنه ساختمان دارد.  This a᠎rticle h᠎as been wri tt​en  by G SA Conte᠎nt Ge​nerator DE MO.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. در کنار مزایایی که نمای آجری دارد معایبی نیز دارد که مهمترین آن سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن در مقایسه با انواع نمای ساختمان بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود. در زمانهای نه چندان دور یکی از پر کاربردترین نماهایی که در ساختمانها مورد استفاده قرار میگرفته آجر، کاشی و سنگ بوده که با پیشرفت صنایع مصالح دیگری نیز وارد این حوزه از صنعت ساختمانسازی شدند. بیشتر ساختمانها نمای سرامیک دارند که البته معایب نمای سرامیک کم نیست. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که هر کدام از مصالحی که برای نمای یک ساختمان به کار گرفته میشود مزایا و معایب مختص خود را دارند که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید