چیزی که 325 دلار برای شما در کتاب های موسیقی می‌خرد

۴۹ کتاب در هشت موضوع به عنوان نامزدهای گروه «هنر» توسط دبیرخانه چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند. مهرهای موزه ملی ایران در دوره اسلامی، تألیف محمدجواد جدی و سحر جدی، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران؛ مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، ۱۴۰۰، ۳۳۸ ص. مناسبات معماری و علوم در ایران اسلامی، تألیف روحالله مجتهدزاده، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران؛ مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، ۱۴۰۰، ۲۳۰ ص. رساله در علم موسیقی: ترجمۀ الادوار فی الموسیقی، تألیف عمادالدین یحیی بن احمد الکاشی، تصحیح کاوه خورابه، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران؛ مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، ۱۴۰۰، ۱۲۸ ص. رسالههای این دانشمند را مقایسه کنید با رساله خواجه نصیرالدین طوسی درباره موسیقی که تنها یک صفحه است. هر آنچه شما هنرجویان برای فراگیری اصولی این ساز نیاز دارید، هر نکته ای که منجر به بهبود کیفیت سطح شما در نوازندگی گردد، هر تکنیکی که بتواند فرایند یادگیری را برای شما تسهیل کند؛ استاد صادق پور جزء به جزء آنها را در طول جلسات هفتگی آموزش تنبک به شما آموزش میدهد.

كتاب موسيقي هادئة

This da ta h as be en c re at​ed ᠎by sahandbook Con​tent G ener᠎ator DEMO!

با یکی دیگر از جلسات آموزشی ساز تنبک در وبسایت نت به نت در خدمت شما علاقه مندان به یادگیری این ساز هستیم. محتوای ویدیوی پیش رو، دهمین درس از تمرین های کتاب روش نوین آموزش تنبک مرتضی قاسمی می باشد که به صفحه 55 این کتاب تعلق دارد. مهمتر از همه خصوصی یا عمومی بودن کلاسها یا آنلاین برگزار شدنشان هم در کنار سایر هزینههای جانبی مثل خرید جزوات و کتابهای مورد نیاز از جمله کتاب ولفارت شوچیک ال-ویولن یا آموزش ویولن ایرانی (۱) و (۲) (کتاب های هنرستان موسیقی سابق)؛ آثار برگزیده استاد علی تجویدی برای ویولن ایرانی؛ هجده قطعه پیش درآمد برای ویولن ایرانی و چند کتاب دیگر هم از عوامل موثر بر هزینه آموزش ویولن محسوب می شوند. پیشتر اشاره شد مؤلف، نه همچون قاضی که چون معلمی خود تشنه و دوستدار شناخت حقیقت، به بحث و بررسی موضوع می پردازد: «امید آنکه این طرز تحقیق (پرسش مدار) بر تلاش ها و دقت کاری های ما بیفزاید و نگذارد حیات پر معنای خود را دستخوش احساسات زودگذر کرده و با دلایل بی اساس درباره مدعاهایی از پیش پذیرفته شده آن را تفسیر و توجیه نماییم». نکتۀ مهم در تدوین این مجموعۀ کامل این است که از ردیفهای سنتور که دارای مضرابگذاری ویژه برای سنتور هستند استفاده شده و از ردیف سایر سازها بهره گرفته نشده است.

تسلط به نوازندگی و توانایی نواختن سازها نیز از دیگر ویژگیهای هنرآموزان این رشته می باشد. نوازندگی ساز ایرانی که یکی از گرایشهای رشته موسیقی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، از دو بخش تشکیل میشود؛ دستگاه و ملودی. به طور کلی مانند تمام رشتهها، اولین و مهمترین عامل برای تحصیل در رشته موسیقی علاقه و اشتیاق فردی است. در این مطلب به بررسی رشته و کتاب های رشته موسیقی در دانشگاه و نحوهی خرید اینترنتی کتاب های رشته موسیقی خواهیم پرداخت. این کتاب هم مقداری حجیمه ولی به حدی پرمحتوا هست که ارزش چند بار خوندن رو هم داره. در این تاپیک قصد دارم چند تا کتاب رو در زمینه موسیقی کلاسیک خدمت شما معرفی کنم، که به نظرم مطالعه کردنشون برای هر فرد علاقه مند به موسیقی لازمه! واقعیت هم این است که برگزاری کلاس آنلاین آموزش نوازندگی ویولن تنها آپلود فیلمها و نتها و تمرینها نیست و استادان بهواسطه تکنولوژی مثل یک کلاس حضوری تمرینها و میزان یادگیری هنرجو را چک کرده و اشکالات و اشتباهات او را می گیرند. تحصیل در رشتهی موسیقی در دانشگاههای وزارت علوم در مقطع کارشناسی صورت میگیرد و دارای گرایشهای کارشناس آهنگسازی، کارشناسی موسیقی نظامی، کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی و کارشناسی نوازندگی ساز جهانی میباشد.

کتاب های موسیقی بد است. اما باید احتمالا درباره آن اضافی بدانید.

وقتی شما به عنوان یک هنرجو حرفه نوازندگی را آغاز میکنید، در ابتدای راه با روشهای زیادی برای فراگیری این ساز شگفتانگیز روبهرو میشوید، از ثبتنام در یک آموزشگاه موسیقی و گرفتن مربی خصوصی گرفته تا مطالعه در صفحات وب؛ اما شما با خریدن یک کتاب آموزشی قادر خواهید بود با پرداخت یک هزینه معقول در کمترین زمان ممکن به نتیجه ایدهآل خود برسید؛ هرچند حتی اگر به ثبتنام در یک آموزشگاه بپردازید نیز مربی شما، تدریس خود را با یکی از بهترین کتاب های آموزش پیانو آغاز میکند؛ پس با جرات میتوان گفت خرید کتاب تنها یک روش مناسب برای شما نیست؛ بلکه به صورت مکملی برای فراگیری بهتر به کمک شما میآید. فارغالتحصیلان رشته موسیقی میتوانند به عنوان مربی در آموزشگاههای موسیقی، همکاری با گروههای نوازندگی و یا بسته به شناخت ساز تخصصی خود، در کارگاههای ساخت آلات موسیقی مشغول کار شوند. از مهمترین کتاب های موسیقی در رشتههای آهنگسازی و نوازندگی میتوان به دروس تئوری موسیقی جهان، تئوری موسیقی ایران، ساز شناسی سازهای ایرانی و جهانی، اصول ارکستراسیون ، هارمونی عموی، هارمونی عملی، تاریخ موسیقی غرب اشاره کرد. درست است که احتمالا تعرفه رسمی مشخصی در بحث آموزش ساز زهی و آرشهای ویولن وجود دارد اما مثل هر خدمات دیگری مبلغ و هزینه آن میتواند از آموزشگاه تا آموزشگاه دیگر یا از استاد تا استاد دیگر فرق کند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بیشتر بخوانید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید