چیست نمای سنگ و چگونه کار می‌کند؟

شناسایی متریال مهم ترین نکته و اولین مرحله در شاسی کشی نما است. جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. در نماهای اسپایدر، هیچ سازه عمودی یا افقی بر صفحۀ شیشه دیده نمیشود. معماری اجرای نمای رومی کلاسیک کمی دشوار است، چون معمولاً پر از نقش و نگار بوده و هویت و فرهنگ ایرانی در بخشهای مختلف آن دیده میشود و این موضوع سبب میشود تا سلیقه مردم نیز اهمیت زیادی در اجرای نما پیدا نمایند. در این سبک رویکرد مینیمال نیز وارد نمای رومی می شود البته سبک ساده هم برای نمای رومی سنگی و هم مدل سیمانی قابل اجرا است و مقرون به صرفه تر از مدل های پر نقش و نگار خواهد بود. بارهای ثقلی، تجهیزات اتصال سنگ، نحوه نصب و سکوی نگهدارنده در هنگام استفاده از این روش در طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان مورد توجه ویژه قرار گیرند. المانهایی که در نمای ساختمان اجرا میشوند بر اساس منطقه مورد بررسی قرار می گیرند. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند.

مصالح نمای خشک

 Th​is content has been do᠎ne by behsaznama​ Conte nt G​ener᠎at​or​ D em᠎ov er​si​on᠎.

طراح و مجری نمای خشک

حداقل عرض سنگ بادبر 200 میلی متر ، حداقل ارتفاع سنگ بادبر 150 میلی متر و حداکثر بار سنگ 40 میلی متر ، حداقل ضخامت سنگ نمای ریشه دار 150 میلی متر و سنگ پلاک نما 20 میلی متر باید باشد . شاید این روزها سیمان جای سنگ را گرفته باشد مخصوصاً برای ویلا های جذاب در شمال! نمای بیرونی ساختمان نقش مثبتی در عرصه عمومی دارد و به عنوان جزئی جدایی ناپذیر ساختمان مهم در نظر گرفته شده و طراحی می شود. این امر عرصه عمومی را تقویت می کند و به ادغام یک ساختمان جدید در یک محیط ساخته شده موجود کمک می کند. معمولا اجرای سنگ های طبیعی سبب می شود تا فضای بیرونی ساختمان بسیار جذاب به نظر برسند. سنگ کامپوزیت ظاهری بسیار زیبا و در عین حال بادوام دارد. میزان دانسیته واقعی آن ۲۰بوده و از روکش های یکنواخت بتن پلیمری برای آنها استفاده میشود، که تراکم بالایی داشته و نسبتاً ضخیم هستند و مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت، گرما، سرما و همینطور بارانهای اسیدی دارند. داشتن یک طراحی نما که با تلاش زیاد و برنامه ریزی دقیق انجام شود قطعاً نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. زیبایی این نمای برنامه ریزی شده، با باغی زیبا و احاطه شده در آن، افزایش یافته است.

همانطور که سیستم های سفارشی نمای ساختمان در ساختمان های مدرن افزایش می یابد، اتخاذ فرآیند طراحی یکپارچه به حل مشکلات طراحی نما کمک می کند. مخصوصا اگر به صورت تخصصی و حرفهای صورت بگیرد اگر به این نماها دقت کنید، ساختمان شامل پوسته بسیار جذاب خواهد بود، که معمولاً متفاوت از ساختمانهای دیگر است. اینکه ورودی های ساختمان ها چگونه به نظر می رسند تصادفی نیست، شخصی آنها را با دقت طراحی کرده است. اگر به مناطق خاصی از تهران به خصوص مناطق یک و دو و سه دقت نمایید، از نمای کلاسیک رومی بسیار استفاده شده و به نوعی مشهور به مناطق لوکس نشین در تهران است. در نمای امروزی و مدرن، بسیاری از طرحهای گذشته سادهسازی شده و طراحان سبک نماهای امروزی سعی مینمایند تا با استفاده از مشخصههای مدرن بتوانند یک طراحی هوشمندانهای را ایجاد نمایند. گروه معماری آوگون با دارا بودن کادری متخصص و مجرب سال هاست که سعی بر این داشته تا با ارائه ی طرح های نوین در معماری و طراحی داخلی رضایت کارفرمایان رابه خود جلب کند. دلایلی که باعث می شود سیمان گزینه بهتری نسبت به سنگ ها باشد، گران بودن قیمت سنگ ها و همینطور احتمال سقوط سنگ ها و خطر ساز بودن آنها است.

نیازی به یکپارچه و به هم پیوسته بودن سطح زیرین و سطح ساختمان ندارد. بنابراین، طراحی نما باید به گونه ای انجام شود که دارای مقیاس و ظاهری دلپذیر، نسبت و ریتم باشد. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد. معمولاً نمای رومی ایرانی به صورت کلاسیک است، ایرانیان علاقه زیادی به سبک کلاسیک دارند و این موضوع در ساخت و ساز نیز ورود کرده است. تنوع رنگی نمای آجری نیز زیاد است و میتواند انواع سلایق را پوشش دهد. سنگ های مرمر و گرانیت در سبکهای جدید و به صورت ترکیبی نیز اجرا میشوند. نمای کامپوزیت سنگ چیست؟ یکی از مهمترین قسمت طراحی و اجرای نمای ساختمان هزینه اجرای نمای کامپوزیت در اصفهان می باشد پس حتما توجه زیادی به بهای تمام شده طراحی و اجرا نما ساختمان داشته باشیم چون یکی از دغدغه های مهم صاحب ساختمان جهت طراحی نمای ساختمان می باشد.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجری نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید