کتاب موسیقی پرسش: آیا بعد مهم است؟

موسیقی یک علم و دانشی است که امکان انتقال اطلاعات غلط وجود ندارد و هر موردی که گفته می شود قابل تأیید است پس جنبه مهم آن نوع نوشتار، صفحه آرایی و طراحی جلد می باشد که ناشر باید قدرت و حرفه ای بودن خود را به نمایش بگذارد. شانس آوردیم که فیلم این کنسرت وجود دارد و بهترین سند برای بی سواد بودن این آقا است . به عنوان مثال اگر این مجموعه و دیگر آثار بوعلی به آندلس نرفته بود، فیلسوف بزرگی چون «ابنرشد» اکنون در تاریخ فلسفه به عنوان شارح ارسطو وجود نداشت. جواهر اسرار در دل ها همان گونه پیچیده است که آتش در میان آهن و سنگ. مؤلف با اشاره به موافقت ابوحامد غزالی با سماع، در اینجا این سخن او را در تأیید مدعای خود شاهد می آورد: «بدانید که دل ها و درون آدمیان خزینه های اسرار و معادن جواهر است. در این موارد چاپ تنها یک نسخه هم کفایت می کند اما برخی از ناشران حاضر به چاپ یک کتاب با تیراژ 1 یا یک نسخه نیستند و حداقل میزان مشخصی را تعیین کرده اند. رسالههای این دانشمند را مقایسه کنید با رساله خواجه نصیرالدین طوسی درباره موسیقی که تنها یک صفحه است. Th is con᠎te nt has ​been done by sahandbook  Conte​nt  Ge nerator DEMO​!

ترس از دانش کتاب موسیقی

توجه به این اشاره مهم اولیه برای مواجهه با مباحث این کتاب ضروری است چراکه با قرار گرفتن در سیر مباحث مطروحه پی می بریم که مؤلف نه تنها موسیقی را عاملی در جهت کمال نفس و لطافت روح نمی داند بلکه معتقد است اشتغال به آن منافی حیات معقول انسانی است. چاپ کتاب موسیقی در موسسه چاپ کتاب با بهترین کیفیت و قیمت در سریعترین زمان ممکن انجام می شود. در این قسمت چند پادکست مرتبط با موسیقی را معرفی میکنیم تا بتوانید در کنار انجام کارهایتان از شنیدن آنها لذت ببرید. موسسه چاپ کتاب با همکاری انتشارات ارشدان با فعالیت بسیار زیاد و برگزیده شدن در اکثر ماه های سال به عنوان رتبه اول گزینه مورد اعتماد شماست. اکنون 22 سال است که از تدوین، تصحیح و انتشار بخش موسیقی «دانشنامه علایی» به سعی مرحوم تقی بینش میگذرد و از آن دوران تاکنون هیچ اثری از تالیفات حوزه موسیقی ابنسینا در بازار کتابهای فارسی نبوده است. در همان دوران اخوان الصفا در رسائل خود به سه نوع تناسب قائلند؛ تناسب عددی یا کمی، تناسب کیفی و تناسب موسیقایی که شامل دو نسبت کمی و کیفی هم میشود. دانلود کتابها با فرمت PDF یا MP3 است.

تمامی کتابهای موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافتهاند. گاهی اوقات کتاب موسیقی بیشتر به شکل مصور و آموزشی چاپ می گردد که نحوه صفحه آرایی و رنگ زمینه و نشان دادن مطالب مهم بسیار اهمیت دارد و گاهی نیز کتاب به شکل بررسی تاریخچه، بیوگرافی و غیره است که در این حالت نیز صفحه آرایی، جذابیت متن و مؤلفه های دیگر نقش اساسی دارند. اختلاف مزبور به حدی است که گاهی بعضی موسیقی های یک جامعه، برای دیگری نفرت انگیز و موجب ناراحتی اعصاب آنان می گردد. این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: ابنسینا در علم موسیقی یک استثناست و از معدود اهالی کلمه و معنی است که هر دو علم «ایقاع» و «عروض» را به خوبی هرچه تمامتر میشناسد. مشابه با سایر کتاب ها در زمینه های مختلف نیاز است که پس از واگذاری متن فایل توسط نویسنده به ناشر بعد از ثبت قرارداد، مجوزهای چاپ گرفته شوند. با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید. تمامی مولفان میتوانند کتابها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

اما برای اینکه کتاب موسیقی جذابیت ایجاد کند و بیننده را به سمت خود ترغیب نماید، باید نوع نوشتار و طراحی جلد و صفحه آرایی بسیار حرفه ای باشد. جدا از اینکه یک لهجه لاتی داشت در گفتن صحیح حرف هم مشکل بیشتر بخوانید اساسی داشت . «کسانی که می خواهند برای نغمه های موسیقی جنبه ملکوتی و ماورای طبیعی در نظر بگیریم، باید این مسأله را حل کنند که با توجه به اینکه جنبه ملکوتی و ماورای طبیعی در همه نفوس انسانی یکی است، این همه اختلاف در نغمه ها و نواهای موسیقی اقوام و ملل دنیا چیست؟ در حین پروسه دریافت مجوز، به علت زمانبر بودن، موسسه چاپ کتاب نسبت به انجام کارهایی مثل طراحی جلد و صفحه آرایی با هماهنگی مؤلف اقدام می کند تا پس از تأیید مؤلف و سپس وزارت ارشاد، بتوانند به محض دریافت حق چاپ و اعلام وصول از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، نسبت به چاپ آن اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید