کرتین وال امیدها و رویاها

با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. چرا که اعتقاد داریم دست یابی به اهداف عملیاتی سازمانی نیازمند توجه جدی و عمیق به موضوع طراحی و نظارت دقیق بر اجرای طرح های ارائه شده می باشد. This article w as w ritt​en with the ​help  of behsaznama Content G enerator Demov​ersion!

دتایل نمای خشک

این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا وزن نما و احتمال خرابی به دلیل اتصالات نادرست بیشتر است. در این روش لازم نیست که سنگ ضخامت بالایی داشته باشد؛ چرا که هم با ملات محکم سرجایش نصب می­شوند و هم اینکه وجود ملات، خود باعث سنگینی نما می­شود و اگر سنگ هم ضخامت بالایی داشته باشد این سنگینی بیشتر می­شود که برای امنیت ساختمان مناسب نیست. منبع عکس: eskisehir.ktb.gov.trموزه اتومبیل تولومساش (Tulomsas Muzesi) در سال ۲۰۱۸ میلادی افتتاح شد. منبع عکس: turkisharchaeonews.netبنای یادبود میداس (Midas) در عبادتگاه تاریخی «یازیلی کایا» (Yazili Kaya) در روستایی به همین نام، در فاصله ۸۰ کیلومتری اسکیشهیر قرار دارد. هزینه اجرای نما به صورت خشک چقدر است؟ قیمت نمای خشک نمای خشکه چینی نمای خشکه نمای خشک ساختمان انواع نمای خشک – آجر خشک نمای آجر خشکه آجر خشکه چینی خشکه چینی آجر طراحی و اجرای نما اجرای نمای مدرن طراحی و اجرای نمای مدرن سرامیک خشک اجرای نمای سرامیک خشک نمای خشک پرسلانی نمای خشک سرامیک سرامیک خشک پرسلانی سرامیک خشک چیست؟

نمای خشک سنگ

مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. شرکت بهساز نما با پیشینه 12 ساله و دارا بودن نیرویهای کارآمد و مسلط به دانش روز، متخصص طراحی و اجرای طیف گستردهای از انواع نمایهای مدرن به روش نصب خشک بوده و آماده ارائه خدمات خود در سراسر کشور عزیزمان به مشتریان گرامی میباشد. نمای کرتین وال از جمله پراستفاده ترین نماهای خشک است.با اینکه در سال 1930 میلادی و در کشور آمریکا این نوع نمای خشک ابداع و استفاده شد، در حال حاظر، همچنان جزو مدرن ترین نماهای خشک است. قیمت وعدههای غذایی در رستورانهای این شهر حدود ۴٫۳ دلار، یک بطری آب حدود ۰٫۳ دلار و هزینه حملونقل درونشهری بهطور میانگین حدود دو دلار در روز است. هتلها و اقامتگاههایی با قیمتهای بسیار مناسب در اسکیشهیر وجود دارند و در عین حال، هتلهای مجلل و گرانقیمت هم برای افرادی که تمایل دارند با پرداخت هزینه بیشتر، از امکانات رفاهی در سطح بالاتری برخوردار شوند، در نقاط مختلف شهر ساخته شده است.اگر بهتنهایی به اسکیشهیر سفر میکنید، بسته به انتظارات خود، برای اقامت یک شبه از حدود هفت دلار برای هاستل تا حدود ۶۰ دلار برای یک هتل مجلل پرداخت خواهید کرد.

نوع طرح نمای خشک

کلمه ادونپازاری در ترکی به معنی «بازار چوب» است.آدالار و حمامیولو در منطقه «کوپروباشی» (Koprubasi) به معنی سر پل بههم میرسند؛ روی پلی که نقطه تقاطع خط تراموا با رودخانه پورسوک است.اسکیشهیر دارای یک شبکه تراموا است که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، طول آن از ۵۰ کیلومتر فراتر رفته است و به حومههای دوردست شهر متصل میشود. برای کاهش دور ریز با توجه به نقشه های اجرایی و کارگاهی تهیه شده برای هر پروژه، سازه در طول های مناسب برش داده شده ، کد گزاری شده و در بسته بندی مناسب حمل قیمت اجرای نمای خشک میشوند. منبع عکس: tripadvisor.comموزه باستانشناسی اسکیشهیر که از سال ۲۰۱۰ میلادی در مکان فعلی خود دایر است، شامل آثار تاریخی مربوط به اقوام مختلفی است که در قرنهای گذشته در این منطقه میزیستهاند. در این موزه بیش از ۱۶۰ مجسمه مومی از مشاهیر ترکیه و سایر کشورهای جهان به نمایش درآمده است. منبع عکس: wikimedia.orgموزه مجسمههای مومی ییلماز بیوکارشن (Yilmaz Buyukersen)، اولین موزه مومی ترکیه است که در سال ۲۰۱۳ میلادی در محله ادونپازاری اسکیشهیر افتتاح شد. این ساختمان در دهه ۱۸۵۰ میلادی، برای خدمترسانی به مسافران، بازرگانان و مردم روستاهای اطراف ساخته شد. اینجا مرکز قدیمیتر شهر است و مردم محلی و خانوادهها ترجیح میدهند در این خیابان به تفریح و خرید بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید