کرتین وال – بهترین راه بیشتر سازنده باشید؟

این نما به علت ویژگی های خاصی که آن را منحصر به فرد نموده است تنوع رنگی گسترده و متفاوت آن بوده و وزن بسیار کم این متریال از دیگر ویژگی ها به حساب می آید. اتصال نماي ساختمانها به تکیه گاه باید قادر به تحمل نیروهاي وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و اثرات ضربه باشد. یکی از الزامات در طراحی نماي ساختمان، تحمل نما در مقابل ضربات در طول دوره بهره برداري است. با استفاده از شیشه در اجرای نمای نمای فریم لس شیشه ای می توان حداکثر نور را به داخل ساختمان آورد. 3. سازه ای که روی نما به کار برده می شود از دیگر متریال ها و مصالح مهمی است که باید به درستی آنها را روی نما نصب کنید. در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی نحوه اجرای نمای خشک ساختمان استفاده میشود. نمای خشک آجری یک روش های نصب آجر است که انواع آجر نما بدون نیاز به چسب و ملات نصب می شوند. نمای آجری خشک به وسیله یک سازه فلزی و پیچ و مهره های لازم روی دیوار نصب می شود. آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد.

ی رومی را صرفا با متریال سنگ می شناسند.

قیمت کمتری نسبت به مجوف دارد. انواع مختلف چسب وجود دارد. وجود انواع نمای آجری از سنتی تا مدرن برگرفته از این ویژگی آجر ها می باشد. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، کاهش وزن بیشتری در نما رخ می دهد. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. نمونه ای از سبک کلاسیک، نمای رومی است، معمولا اکثر افراد نمای رومی را صرفا با متریال سنگ می شناسند. در زیر نمونه ای گزارش ها را میتوان دید. در پایان فاز اولیه کارفرما و معمار و مشاور معماری به این نتیجه رسیدند که با دیتیل مناسب طراحی شده و محاسبات صورت گرفته میتوان با اطمینان از متریال بتن پریکست استفاده نمود و لذا فاز دو به سمت استفاده از این متریال در ترکیب با کرتین وال سوق پیدا کرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساختمان سازی، از طرح های متنوعی می توان برای اجرای زیرسازی نما استفاده کرد.

در طول مدت پروژه بصورت هفتگی گزارش هایی از بادید ها، وضعیت تولید و اجرا در اختیار تیم مدیریتی کارفرما قرار گرفته و در کنار ان واحد PMO آلومینیوم شیشه تهران مشاور تخصصی نما به کنترل تاخیر ها و مدیریت کلیم های پیمانکاران میپردازد. چراکه از یک سو، نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و لذا زیبایی جزء جدایی ناپذیر هر نما است. نمای ساختمان اگر به درستی زیرسازی نشود، احتمال تخریب دارد و در صورت تخریب شدن ضمن ایجاد ظاهر زشت، باعث میشود که باران و رطوبت به قسمت های زیرین سازه نفوذ کرده و آن را فرسوده کند. شاید برخی افراد مدرن، این نما را قدیمی و منقضی شده بنامند، اما اگر بدانند که انواع نمای آجری ساختمان، امروزه چه غوغایی در معماری ایجاد کرده است، نظرشان عوض خواهد شد. مورد دیگر اینکه بهتر است برای تمیز کردن پرده ها، در فواصل زمانی معین آن ها را جدا کرده و روی زمین اقدام به تمیز کردن آنها کنید. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است.

در ادامه انواع نمای آجری ساختمان، معرفی و نمونه پروژه هایی از آنها قرار داده شده است. برای داشتن انواع نمای آجری بدون شوره و ماندگاری می توانید از محلول نانو آجر استفاده نمایید. در برخی از موارد این روشها به صورت سلیقهای و با توجه به امکانات موجود مانند بودجه و زمان در دسترس انتخاب میشود. موارد و متغیرهای متعددی در قیمت گذاری یک نمای خشک تاثیر گذار می باشد. مهم ترین بخش یک ساختمان، نمای ساختمان است؛ که علاوه بر زیبایی بصری، مقاومت زیادی در برابر تاثیر رطوبت بر بخشهای داخلی ساختمان دارد. رنگ قرمز یکی از اصلی ترین رنگ ها در سبک کلاسیک به خصوص نمای ترکیبی رومی است. نمای سنتی از اصیل ترین معماری های ایران می باشد. در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود.

انواع روش های نمای خشک

 Po᠎st has ​been g en᠎er ated with behsaznama Con tent  G en erator Demover᠎sion!

دیدگاهتان را بنویسید