کرتین وال: ساده رویکرد

هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. در غیر این صورت رعایت ضوابط این دستورالعمل به تنهایی از وقوع آسیب به نما جلوگیري نمیکند. در غیر این صورت، آسیبهاي وارده به قاب سازهاي و دیوارهاي نگهدارنده نما باعث آسیب دیدن و خرابی نما میشود. همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است. موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. در صورتیکه در نمای دوغابی این اتفاق رخ می دهد و همین الزامات فنی در نمای خشک باعث کاهش تلفات انسانی و بقیه خسارات ناشی از سقوط نما خواهد شد. این ضوابط در صورتی باعث پایداري نما میشود که سازه ساختمان و دیوارهاي پشتیبان نما در صورت وجود، ضوابط سازهاي استاندارد ۲۸۰۰ با توجه به اهمیت ساختمان را تامین نمایند.

شرکت های نمای خشک

این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. گسترش روز افزون استفاده از انواع مختلف نماهاي ساختمانی و خطرات قابل توجه ناشی از عدم طراحی و اجراي مناسب این نماها باعث شده است تا تدوین ضوابط مرتبط، بیش از پیش اهمیت یابد. با توجه به تنوع اقلیمی و قرار گیري بخش قابل توجهی از کشور در مناطق داراي خطر لرزهاي بالا و باد شدید، طراحی نماهاي ساختمانی براي انواع ترکیبهاي بارگذاري شامل باد و زلزله الزامی است. با توجه به ضوابط ارائه شده در این دستورالعمل، لازم است اجزاي نما بسته به نیاز، در مقابل بارهاي وارده ناشی از فشار و مکش باد و نیروها و جابجاییهاي زلزله و بارهاي ناشی از ضربه مهار شوند. همچنین در کنار تدوین ضوابط طراحی، ارائه جزئیات اجرایی لازم نیز میتواند نقش قابل توجهی در ارتقاي کیفیت ساخت و ساز کشور داشته باشد. بنابراین مجری نصب نما باید دقت و حساسیت های لازم را زمان اجرای نما به خرج دهد.

در مورد آجر باید بگوئیم با اینکه یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در امر ساخت و ساز هست اما همیشه هم مرقون بصرفه نبوده، ضمن اینکه نصب آن در مقایسه با سرامیک آجری هزینه بیشتر دارد. مدل دو کابین ظرفیت 5 نفر را دارد که همین امر سبب شده تا در مقایسه با مدل تک کابین از فضای کمتری در بخش اتاق بار برخوردار باشد. در ضمن باید بدانید که این پرده ها از دو بخش حلقه و پارچه تشکیل می شوند. در مجموع باید گفت که ساینا یک سدان جمع و جور خانوادگی است که انتخاب بهتری نسبت به پراید و تیبا خواهد سرامیک پرسلانی بود. توجه به نوع ساختار نهائی از نظر زیر سازی و تعداد لایه های پوششی خواهد بود. یعنی اگر المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی میتوان قسمتهای کوچکی از پوشش را باز کرد و اگر قابل تعمیر بود به آسانی آن ناحیه را تعمیر نمود و در صورت غیر قابل تعمیر بودن قسمت یا قطعه را تعویض میکنند. این درحالی است که انواع نمای خشک آجرنما را میتوان در قالبهایی که برای آن تنظیم شده به صورت خیلی سریع چید و در نمای ساختمان به کار گرفت.

فروش تجهیزات نمای خشک

در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. بین دو روش اجرا از لحاظ کیفیت تفاوت بسیاری وجود ندارد و انتخاب روش نصب بیشتر بر عهده طراح نما می باشد. استفاده از انواع پروفیل های ترک (چوهادار اوغلو) و ایرانی با کیفیت بالا در سیستم نمای کرتین وال، پنجره های آلومینیومی و… در این روش پشت سرامیک ها شیار داده می شود و سپس به وسیله ریل های آلومینیومی بر روی نما نصب می شوند. در این روش ابزار و قطعات قابل رویت با استفاده از دستگاه under cut ، قلاب و انکری که در پشت تایل ها تعبیه شده است ، خارج می گردند و پس از ریل کشی بر روی ساختمان نصب و رگلاژ می شوند. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … میخ سنگ نیز یک فیکس کننده تکیه گاهی است که برای سطوح مختلف از جمله طیف گسترده ای از بتن و زیر لایه های ساختمانی زبر و یا صاف مناسب است. This con tent has  been c᠎reat​ed by G SA Content Generat or Dem ov᠎er᠎sion !

دیدگاهتان را بنویسید