کشف کنید سرامیک پرسلانی چیست

این ضوابط در صورتی باعث پایداري نما میشود که سازه ساختمان و دیوارهاي پشتیبان نما در صورت وجود، ضوابط سازهاي استاندارد ۲۸۰۰ با توجه به اهمیت ساختمان شرکت بهساز نما را تامین نمایند. در کنار انتخاب بهترین سیستم های نمای ساختمان بایستی به هزینه، زمان اجرا و کیفیت نمای مدنظر توجه و دقت داشته باشید تا بتوانید با هزینه های مناسب از باکیفیت ترین و مدرن ترین نماهای امروزی بهره مند شوید. با توجه به تنوع اقلیمی و قرار گیري بخش قابل توجهی از کشور در مناطق داراي خطر لرزهاي بالا و باد شدید، طراحی نماهاي ساختمانی براي انواع ترکیبهاي بارگذاري شامل باد و زلزله الزامی است. وجود رودخانه باعث شده که این دره زیبا از قدیم ایام مورد توجه انسانها قرار گیرد. این مورد مهم در تمامی متریال های نمای مدرن مثل: نمای کرتین وال، نمای اسپایدر، نمای کامپوزیت، نمای ترموود، نمای سرامیک، نمای لوور، نمای بتن اکسپوز و… در طراحی نماي ساختمانها در برابر بارهاي وارده سه عامل به شرح زیر باید مورد بررسی و کنترل قرار گیرد. سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

در سرامیک سرامیک مجوف پرسلانی با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند. اجرای نمای سرامیک خشک و یا سرامیک خشک پرسلانی همانند سایر نماهای مدرن دارای روش ها و دیتیل های مختلفی است که در این مطلب به اختصار به آن می پردازیم. سرامیک خشک یکی از مدرنترین و به روزترین متریال برای نماهای امروزی است که نمونه های مختلف آن در سطح کشور بسیار به چشم میخورد و در بسیاری از موارد جایگزین نمای سنگی و کلاسیک می شود. موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. اسلب های سرامیک هم نقش بزرگی در پوشش دهی نمای ساختمان دارند. بدیهی است که هر یک از موارد ذکر شده شرایط خاص خود را دارند که خریدار پیش از هر اقدامی باید این ضوابط را مطالعه نماید.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

نماهاي ساختمانی در شکل دهی شهر نقش بسزایی دارند. محدوده کاربرد نشریه شماره ۷۱۴ نماهاي ساختمانی است. همچنین تغییر مکانها و جابجاییهاي نسبی سازه نیز باید در محدوده تامین ضوابط سازهاي استاندارد ۲۸۰۰ باشد. نماي ساختمانها باید قادر به تحمل جابه جایی نسبی و تغییرشکلهاي تعریف شده در این دستورالعمل باشد. بدین منظور باید قطعات، اجزاء و اتصالات نما توانایی تحمل بارها و جابجاییهاي نسبی وارد بر آن را تحت اثر عوامل مختلف داشته و پایداري خود را حفظ نمایند. تکیه گاه نما و اتصال آن به سازه باید توانایی انتقال بار به سازه را داشته باشد. اتصال نماي ساختمانها به تکیه گاه باید قادر به تحمل نیروهاي وارده به نما ناشی از بار باد، زلزله و اثرات ضربه باشد. استفاده از نماي صلب سنگین مانند نماي چسبانده شده سنگی یا آجري، فقط در سازههایی با سیستم باربر جانبی صلب نظیر دیوار برشی یا مهاربند مجاز است و استفاده از آنها در نماي سازههاي با سیستم انعطاف پذیر مانند قاب خمشی توصیه نمیشود و در صورت استفاده باید کفایت آن با محاسبات دقیق اثبات شود. این نوع نما از مقاومت بالایی برخوردار است که مجریان نما آن را به عنوان متریالی با کمترین میزان جذب آب اجرا می کنند. سرامیکهای به کار رفته در نما از نوع سرامیک خشک یا فول بادی است که علاوه بر زیبایی دارای دوام بالایی ست.

مهم اجرای نما برنامه‌های تلفن هوشمند

در روش پنهان علاوه بر مقاطع آهنی مقاطع آلمینیومی نیز در زیرسازی سرامیک به کار می رود و به همین دلیل است که هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به روش پنهان نسبت به روش نمایان دارای هزینه بالاتری است. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. شرکت آکاد، ارائه کننده بهترین سیستم های نمای سرامیک ساختمان می باشد که کلیه خدمات را از ۰ تا ۱۰۰ به صورت کامل به مشتریان در سراسر کشور ارائه می کند. در این مقاله هر چه را برای شاسی کشی نما لازم است بدانید کامل و دقیق توضیح دادیم. برای ارتباط با آکاد با شماره ۰۲۱۲۶۴۰۶۳۷۰ تماس بگیرید. هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. بنابراین از نظر عایق بندی ساختمان موثرترین سیستم محسوب شده و از استقبال گسترده معماران، توسعه دهندگان و سازندگان برخوردار می باشد. برای ساخت سرامیک نمای ساختمان مواد مختلف با یکدیگر ترکیب میشوند و سپس در معرض فشار و دمای بالا قرار میگیرند. Da​ta has be en g enerated ᠎by behsaznama  C​ontent G ener᠎ator D em​ov ersi᠎on.

دیدگاهتان را بنویسید