کشف کنید نمای سنگ چیست

دانستن اینکه در نظر گرفتن نما براي ساختمان ها چه هدف یا اهدافی را دنبال می کند و چه عواملی در نوع و شیوه اجرایی این قبیل نما ها موثرند، لازم و ضروري است. از ویژگیهای شاخص نمای کلاسیک ساختمان میتوان به؛ تقارن و نظم، استفاده از ستونهای کوتاه و عریض و یا دیوارهای ستوننما برای تزئین و به کار بردن قوس در طراحی نما اشاره کرد. روش های مدرن اجرای نمای ساختمان به روش خشک , برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا به نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد صورت گرفت. انعطاف پذیری و قیمت مناسب نمای کامپوزیت باعث می شود که از این نما زیاد اسفاده شود. هزینه اجرای نمای سنگ خشک زیاد است. قیمت روز خودرو سمند سورن پلاس در بازار معاملات خودرو شامل مدلهای ۹۹ و ۱۴۰۰ سورن پلاس در محدوده قمیتی ۳۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود که ۴۰ – ۵۰ میلیون تومان گرانتر از مدل ELX است. طراحی کابین سمند سورن پلاس نیز گرچه دستخوش تحولات بنیادین شده اما اصلاحاتی همچون افزوده شدن روکش فرمان چرمی، دوخت متضاد قرمز رنگ صندلیها و استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمتهای آن، جذابیت بیشتری به کابین این محصول ملی جدید بخشیده است.

چگونه نمایش اجرای نما به موفقیت

داشبورد همانطور که انتظار میرود از مواد مرغوب ساخته نشده و همان پلاستیکهای نهچندان باکیفیت گذشته را به خدمت گرفته است. از نظر گنجایش فضای داخلی، سمند سورن پلاس تفاوتی با گذشته نداشته و کابینی نسبتا جادار را برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال فراهم آورده است. این تفاوت زیبایی در فضای داخل و خارج به وضوح دیده می شود. به طور مثال برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب ، این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد ، گرم و خشک ، نماهای خشک به گونه ای طراحی خواهند شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که این امر ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش خواهد داد . در این سیستم بر خلاف روش های سنتی برای اجرای نما هیچ خبری از ملات نمی باشد و در واقع به جای ملات از نوعی سیستم نسبت به اتصالات مکانیکی استفاده می کنند . و همچنین استفاده از رنگ های نامتعارف و تند در نمای ساختمان توصیه نمی شود. 1. اگر سنگ ساختمانی در نما به کار برده شود، استفاده از سنگ های نمایی که بافت و شکل خوبی دارند و همچنین پر دوام و مقاوم در برابر یخ زدگی و شرایط نا مساعد جوی و محیطی، نور خورشید، آب و رطوبت هستند، توصیه می گردد.

سرامیک نمای خشک

 This data has been created by behsaznama  C᠎ontent Gene rator DE᠎MO.

سرامیک در نماهای مدرن به دو صورت انجام می شود، شیوه خشک و شیوه ملات دار باید توجه به نوع سرامیک داشت. انواع سرامیک برای نماهای سرامیکی : شاملپرسلان که یکی از محصولات سرامیک است که در دمای بسیار بالایی تهیه می شود، مقاومت این نوع سرامیک بسیار بالا بوده و در جذب نکردن آب نسبت به سرامیک های معمولی مقاوم تر است، نوع ساخت این سرامیک سبب شده ساختاری یکدست و شیشه ای پیدا کند در نتیجه دارای زیبایی بیشتری است. 1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. فول بادی( توپر یا پرسلان خشک نما): این نوع سرامیک بیشتر برای نماهای سرامیکی مناسب است زیرا سطحی بسیار صاف دارد و نسبت به دیگر انواع سرامیک قیمت پایین تری دارند. در این گروه انواع مختلفی از نما پیدا می کنیم که بسته به نیاز عایق حرارتی ، ممکن است تحمل کننده بار باشند یا از خود پشتیبانی کنند و ممکن است محفظه هوا داشته باشند یا نداشته باشند.

نمای خشک مدرن

اجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از فلز، سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … هرچقدر که برای زیرسازی و مقاومسازی سنگ، زمان و مراحل اجرایی بیشتری نیاز باشد، دستمزد انجام کار هم بیشتر میشود. سقوط قطعات سنگ، آجر، چوب و دیگر مصالح نما علاوه بر ایجاد ظاهر بد و راهی برای نفوذ رطوبت به بخشهای داخلی، امنیت جانی عابران را نیز تهدید میکند. از جدیدترین مصالحی که در نمای ساختمان مدرن بهکار میرود، سرامیک نما است که بهتازگی تحولی عظیم در صنعت ساختمانسازی ایجاد کرده است. برای ساماندهی این آشفته بازار، دفتر معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مجموعه ای تحت عنوان «ضوابط عام نمای ساختمان» را تدوین کرده تا با اجرای آن توسط سازنده ها و نظارت شهرداران مناطق بر حسن اجرای این ضوابط واحد، سیمای شهر تهران از آشفتگی سال های اخیر فاصله گرفته و به سمت آراستگی حرکت کند. بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود. نمای سیمانی تیشه ای از دو لایه تشکیل می شود. استفاده از این محصول امکان تهویه هوا را به وجود می آورد و با طراحی خاصی که شده است امکان گردش هوا به راحتی در بین دو لایه میسر می باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای خشک در ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید