گزارش بی طرفانه سؤالات بی پاسخ را در اجرای نما آشکار می کند

روزنهها (در و پنجرهها) که عنصری از نما بودند این نقش را به عنوان رابط فیزیکی و بصری به عهده گرفتند. تا زمانی که خانه برای ساکنان آن نقش حفاظ را بر عهده داشت و آن را برای محافظت خود در برابر تهدیدهای بیرونی میخواستند، نماسازی مفهومی نداشت. در اروپا، فرایند تقویت درون و بیرون سیری پیوسته و روبه افزایش داشت و بعد از عکسالعمل شدید ساکنین دوباره متعادل شد. کارایی و کاربرد این نمای ساختمانی امروزه بسیار افزایش پیدا کرده و افراد زیادی نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، این عامل، باعث افزایش طول عمر و دوام سرامیک می شود. نما یا پلان یا شات از نظر فنی عبارت است از تصویر یا تصاویری که در یک زمان ممتد کار دوربین یعنی از زمان به کار افتادن دوربین تا متوقف شدن آن روی نوار فیلم اجرای نما ثبت شود. پلان (به فرانسوی: plan) یا شات (به انگلیسی: shot) کوچکترین جزء معنایی در زبان فیلم است.  Th​is was cre​ated  by behsaznama​ Content G en​er​at᠎or D᠎emov​er sion!

این سرامیک را می توان طبق ابعاد مورد نظر برش داد.

نمای سرامیکی، هزینه کمتری نسبت به اکثر متریال های نما دارد. این سرامیک ها به علت روش تولید خاصی که دارند، مزایای زیادی در برابر دیگر متریال های نما دارند. 4. بر رنگ طبیعی متریال تأکید کنید. در مقایسه با سطوح رنگ شده، این نما نیاز به تمیز کردن یا تعمیر بسیار کمی دارد. علاوه بر حفظ ثبات رنگ اجرای نمای سراميک خشک در برابر اشعه مضر خورشید نیز مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. 10. اگر بخشی از نما تخریب شود، قابلیت جدا کردن سرامیک و جایگزینی وجود دارد. نمای ساختمان یک حیطه کاملا تخصصی است و اجرای مهندسی و استاندارد انواع سیستمهای نمای خشک و نماهای مدرن بدون دانش و تجربه ممکن نیست؛ از این رو اهمیت وجود مشاور نما برای انواع پروژهها، خصوصا پروژههای بزرگ مقیاس، ضرورت پیدا میکند. 1. عدم وجود تزئینات در نمای یک خانه مدرن ؛ تزئینات حذف می شوند و بسیار ساده خواهند بود. این سرامیک را می توان طبق ابعاد مورد نظر برش داد. از ویژگی های این سبک از نمای خشک می توان به اجرای تزئینات و طرح های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمان اشاره کرد.

نمای سرامیک خشک به عنوان نسل جدید نمای ساختمان میتواند تمام نیازها و توقعاتی که از یک نمای بهینه میرود را برآورده کند. بند ضد آب از جذب آب توسط سرامیک جلوگیری می کند. از سرامیک های با ابعاد کوچک تا سرامیک های بزرگ و اسلب در نما به کار می روند. برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. گرم شدن هوا در فضای حائل نسبت به دمای محیط منجر به اثر دودکشی شده و تهویه مداوم در محفظه ایجاد می کند. 3. با استفاده از مصالح سنتی به روشهای جدید، از مصالحی مانند چوب، آجر و سنگ به روشهای ساده استفاده می شود. بر طبق تحقیقات، استفاده از نمای سنگ در اقلیم های گرم و خشک، موجب هدر رفتن ۱۰ الی ۲۰ درصد انرژی می شود. سرامیک های حفاری شده و نمایش داده شده در منطقه چوکوروا که اکنون استان های آدانا، عثمانیه و هاتای را پوشش می دهد، به عنوان موضوعی برای زنان آموزش دیده در کارگاه های طراحی هنری، جواهرات و لباس مؤسسه ادامه آدانا عمل می کند. سرامیک به عنوان یکی از بهترین روکش های ساختمانی شناخته می شود که جذب آب ندارد و بر همین اساس بار مرده ای روی ساختمان ایجاد نمی کند.

انواع سبکهای نمای خشک ساختمان کدامند؟ در این بخش به معرفی انواع سرامیک نما از نظر شکل ظاهری میپردازیم. این ویژگی خاص، از کنده شدن و خراب شدن سرامیک ها در سرمای زیاد جلوگیری می کند. در عین حال سرامیک روشن و براق، نور خورشید را منعکس کرده و چشم بیننده را اذیت می کند. این سازه فلزی است و سرامیک ها به وسیله پیچ و مهره های متنوع به این سازه وصل می شوند. همانطور که گفته شد، در اجرای نمای سرامیک خشک از چسب نما استفاده نمیشود و به جای آن سرامیکها روی چهارچوبهایی فلزی قرار میگیرند. دانهای: در این روش به ازای هر تعداد پیچ و رولپلاک روی نما هزینه اعلام میشود. نمای بیرونی مانند یک لایه محافظ برای ساختمان ها است و در نظر گرفتن نکاتی در انتخاب و اجرای نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد: در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمان، تعداد طبقات ساختمان و … هرچه تعداد طبقات ساختمان و متراژ نمای ساختمان بیشتر باشد هزینه پیچ و رولپلاک نما هم بیشتر میشود. 5. مقاومت در برابر جذب آب و رطوبت هم از موارد تاثیرگذار در قیمت است.

دیدگاهتان را بنویسید