گول نمای مدرن را نخورید

زمانی که یک معمار نما را طراحی می کند، عناصر زیادی را در نظر می گیرد. نقش مهندسان معمار در ارتقای کیفی فضا و معماری رادمهر همچنین درخصوص نقش مهندسان در اجرای نمای ساختمان ها گفت: سیر تحول معماری در چند دهه اخیر در ایران بسیار مثبت است. نماها می توانند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند و این واقعاً فرصتی برای معمار است که استعداد خود را با جان بخشیدن به یک ساختمان به نمایش بگذارد. باید در طراحی نمای ساختمان بسیار توجه داشت تا اطمینان حاصل شود که ساختمان در معرض دید جدی از نزدیکی و دور قرار دارد. طراحان ایرانی خوشبختانه توانستهاند خلاقیت زیادی برای اجرای تاج نما در نظر بگیرند و در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده اند. مبحث نورپردازی در نمای ساختمان مدرن نیز از جمله تخصص هایی است که در چند سال اخیر به صورت حرفهای به آن پرداخته شده است و بسیار مورد توجه طراحان و کارفرمایان قرار دارد. یکی از ویژگیهای اجرای نمای خشک، ایجاد عایق حرارتی و صوتی در آن است، به این صورت که بین بدنه ساختمان و اجزای نمای ساختمان عایق حرارتی و صوتی قرار میگیرد.

دتایل نمای خشک

اگرچه توفا هرگز از بین نرفت، لیکن تراورتن در اواخر قرن دوم قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفت. یکی از دلایل افزایش استفاده از پانل های کامپوزیت در طراحی سنگ زیبایی، تنوع و استحکام آنها می باشد. معمولا در طراحی نما شیشه از شیشه های دوجداره برای جلوگیری از اتلاف انرژی و آلودگی صوتی استفاده می شود. مخصوصا اگر به صورت تخصصی و حرفهای صورت بگیرد اگر به این نماها دقت کنید، ساختمان شامل پوسته بسیار جذاب خواهد بود، که معمولاً متفاوت از ساختمانهای دیگر است. اجرای نما به صورت خشک سیستمهای متفاوتی دارد که بر اساس نوع مصالح آن روشهای متفاوتی دارد. پروژه خود را با بالاترین کیفیت و اقتصادیترین صورت ممکن به اتمام برسانید. طول عمر آنها بیش از 100 سال است، به سختی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و بنابراین بسیار مقرون به صرفه هستند. هرچقدر که برای زیرسازی و مقاومسازی سنگ، زمان و مراحل اجرایی بیشتری نیاز باشد، دستمزد انجام کار هم نمای خشک سنگ بیشتر میشود. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام می شود.

پنج راز درباره اجرای نما که هنوز از شما پنهان می‌کنند

نوعی نمای رومی پیش ساخته پلی استایرن وجود دارد که از فوم های نسوز ساخته می شود. اگر به مناطق خاصی از تهران به خصوص مناطق یک و دو و سه دقت نمایید، از نمای کلاسیک رومی بسیار استفاده شده و به نوعی مشهور به مناطق لوکس نشین در تهران است. به زبانی ساده تر نیاز است که از شیشه هایی با ضخامت یک الی یک و نیم سانتی متر استفاده شود و ملات، پودر سنگ و همینطور سنگریزه ها به همراه سیمان سفید قاب بندی شوند. نمای رومی پیش ساخته معمولاً ۵۰ درصد ارزانتر از سنگها هستند و قدرت اجرای آنها نیز ۱۰ برابر سریع تر از سنگ است، چون نیاز به رابیتس بندی و همینطور اسکوپ ندارد. بنابراین نیاز به ماله کشی بوده تا ناصافی ها از بین بروند. بعد گذراندن شاسی کشی نما وقت رابیتس کاری رسیده است،در شاسی کشی شکل های منحنی گوناگونی به وجود می اید که میلگرد ها و نصب نبشی های مختلف در قسمت های موجی شکل نما می باشند که آنها نیاز به رابیتس کاری دارند. تاج و سردری ها یکی از مهمترین قسمت اجرای نمای رومی محسوب میشوند. ملاتی که در این قسمت به کار برده می شود، معمولاً ترکیبی از سیمان و پودر سنگ است این کار سبب می شود تا بستر مناسبی برای اجرای ماسه سیمان فراهم شود تخصص در این مرحله اهمیت زیادی دارد.

مقاومت پروفیلها در برابر زنگزدگی، خوردگی و پوسیدگی مهم است و بهتر است تا حد امکان آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند. این مواد به دلیل دوام، مقاومت در برابر پوسیدگی و وزن آن مورد توجه قرار می گیرد، همچنین دارای ظاهری خیره کننده و جذاب است که برای ایجاد یک نمای مدرن ایده آل است. این طور که بررسیها نشان میدهد کاربران به محض دیدن یک ساختمان در ابتدا به تاج و سر در آن دقت میکنند. یکی از نکات مهمی که در اجرای نمای رومی با سنگ باید به آن دقت شود این که فردی که این کار را انجام میدهد باید تسلط زیادی به ابزارزنی داشته باشد. هر چه زاویه سازی گسترده تری اجرا شود تاج نمای رومی شرایط بهتری خواهد داشت بررسی ها اینطور نشان میدهد که استفاده از رنگ های روشن و مجسمههای از پیش ساخته برای تاج نمای رومی بهترین گزینه خواهند بود. امروزه از سنگ مرمر و یا تراورتن استفاده میشود، که قیمت نسبتاً ارزان تری دارند. به گزارش بازسازی ویلا : وقتی صحبت از اجرای نمای رومی میشود، مهمترین متریال سنگ است! رنگهای قهوهای معمولاً برای بخشی از فضا قابل اجرا هستند. استفاده از سنگ های مرمر برای اجرای نمای رومی معمولاً هزینه زیادی دارند اما به قدری شیک و مدرن هستند که هر سلیقه ای را به خود جذب می کنند. ​Da ta w᠎as g​en er᠎ated  by behsaznama Con tent Gen erator D᠎em over sion!

دیدگاهتان را بنویسید