یکبار برای همیشه از شر نمای خشک نمایان خلاص شوید

با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … در برخی از این سیستم ها حتی با استفاده از تکنیک های پیش آماده سازی و مونتاژ در کارخانه عملیات کارگاهی را به حداقل ممکن می رساند و قابلیت اجرای حجم های بزرگی از سطح نما در زمان بسیار کوتاه را فراهم می آورد. این سبک از نما جزء پرکاربرد ترین نما ها و برای دکوراسیون خارجی محسوب شده و قابلیت ایجاد قوس و ستون های تزئینی روی نما وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد اما بهتر است بدانید که این نوع از سرامیک به دلیل داشتن سوراخهایی در سطح خودش، عایق مناسبی به شمار میرود. قطعا به عنوان طراح با مشتریانی روبرو شده اید که با مشاهده یک نما، اصرار به کپی برداری از آن داشته اند و این موضوع برای شما قابل هضم نبوده است…

قطعات نمای خشک

 This h᠎as ​been generated ᠎by behsaznama C on tent Gen erat or ᠎DE᠎MO.

برای اینکه سرامیک خشک را در نما به کار ببرند ابتدا نما را آهن کشی می کنند و بعد از آن سرامیک را به وسیله نگهدارنده هایی که مخصوص هستند متصل می کنند. سپس صفحات سرامیک از طریق قطعات نگهدارنده کلیپسی به پروفیل های آلومینیومی متصل می شوند. بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود. اگر فکر می کنید حمام شما با بقیه دکوراسیون خانه شما سازگاری ندارد، ممکن است به فکر بازسازی آن باشید در این مطلب مدل های زیبایی از حمام روستیک گردآوری شده است که می تواند به شما کمک کند سریعتر مدل دلخواه خود را انتخاب کنید، برای مشاهده آموزش ایده های شیک برای دکور حمام و روشویی بر اساس سبک روستیک در ادامه با سایت داجان همراه باشید. نیروی ناشی از زلزله رابطه ی مستقیم با وزن ساختمان دارد. حتی در صورت خرابی و نقص ناشی از حوادث غیر قابل پیش بینی، تعویض قطعات و ترمیم نما به راحتی امکان پذیر می باشد. همچنین وجود این فضا امکان استفاده از انواع عایق های ساختمانی را جهت بهبود ایزولاسیون ساختمان، میدهد. Th​is w᠎as g᠎enerated with the ᠎he lp of behsaznama C᠎onte nt Generat or DE​MO᠎.

دتایل نمای خشک

نماها بر اساس مصالح مورد استفاده به انواع سنگی، چوبی، بتنی، سیمانی، کامپوزیتی و شیشهای تقسیم میشوند. لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد. در سیستمهای نمای خشک نمایان یا مشهود بخشی از بسته هایی که جهت نگهداری سرامیک استفاده می شوند از بیرون بنا نیز قابل مشاهده می باشد البته برای کاهش جلب توجه این ها راه هایی وجود دارد از جمله رنگکردن بخشهای نمایان بست یه رنگ رویه نما . از پنلهای معماری پیش ساخته همچنین برای روکش کردن تمام یا بخشی از نمای ساختمان یا دیوارهای محوطه سازی و دیوارهای امنیتی استفاده میشود. موادی مختلفی برای عایق استفاده میشوند که شامل پلی اورتان منبسط شده (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR) و الیاف معدنی با طیف وسیعی از عایق، مقاوم در برابر آتش و سایر خصوصیات فیزیکی در دسترس هستند. فواصل و اندازهها و نوع اتصالات زیر به گونهای طراحی میشود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد مقاوم باشد .

نما های خشک

طراحی ساختمان، نما مهمترین بخش به شمار میرود .نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار دارد در انتخاب مصالح برای نماسازی باید دقت شود تا نمای ساخته شده اولا در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و در ثانی زیبایی لازم را داشته بهساز نما باشد . این روش باید برای سنگ­هایی که ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر و تراکم بالایی دارند استفاده شود نه سنگ­های توخالی. دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. نمای دیگری که باز هم استفاده بیشتری در بین نماهای خشک دارد، نمای خشک کاپوزیت است.این نما نیز مانند نمای کرتین وال جزو مدرن ترین نماهای خشک است.استفاده ویژه این نما در ساختمان های تجاری است.همچنین می توان پنل های کوچک و بزرگ آن را به راحتی فروشندگان تهیه کرد که از دو لایه ورق به جنس آلومینیوم است که توسط موادی به نام پلی اتیلن ( یا مواد مخصوص کند سوز و نسوز ) به یک دیگر متصل شده اند. برای نمای ساختمان میتوان از مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک و… استفاده میشود و مانند متریال های سنتی از دوغ آب و ملات سیمانی استفاده نمیشود که یخ زدگی و سفت شدن را در پی دارد؛ نصب این نوع نما در هر دمایی قابل اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید