یک درس گران اما بدون قیمت در بهترین کتاب های موسیقی جهان

در بخش حفظ ردیف لازم است که داوطلب بر یک دستگاه و دو آواز از ردیف های معتبر مانند: « میرزا عبدلله، میرزا حسینقلی، دوامی ،صبا و… روحالله خالقی ابتدا بخش اول کتاب «نظری به موسیقی»، که مربوط به قواعد کلی و تئوری موسیقی غربی است را در سال ۱۳۱۶ منتشر نمود، در سال ۱۳۱۷ بخش دوم کتاب، که دربارهٔ مباحث نظری موسیقی ایرانی است را جداگانه چاپ و منتشر کرد. سازهای بادی یکی دیگر از انواع سازهای موسیقی هستند که طرفداران خاص خود را دارند. گیتار از یکی از سازهای زهی جهانی است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل لازم است تا برای موفقیت حتماً از کلاس هایی استفاده کنید که علاوه بر ذکر نکات اساسی و مهم بر روی توانایی های شما برای نمایش هر چه بهتر آن در روز آزمون عملی نیز کار شود. اگر در این مورد با اینجانب همکاری می کنید و یا به تخصص بنده نیاز دارید در خدمتم . همچنین می تونید درس اول از نسخه اول این مجموعه رو از سایت موسیقی باساز به رایگان دریافت کنید و ببینید.

انتشارات کتاب های موسیقی

با این حال چگونگی انتخاب و بیان مطالب به گونه ای است که پایه دانش نظری خواننده را استوار می سازد تا در صورت علاقه، از طریق مطالعه منابع متنوع و آشنایی حداقل با یک ساز ادامه بحث را خود پی گیرد. به دلیل مشکلات موجود برای هنرجویان مبتدی از جمله مهارت در انگشتگذاری در مواقع اجراهای سریع گیتار و اطلاعات دقیق عملی آکوردها، ابنه روسی روشی را ارائه کرده که در ارتقاء نوازندگی هنرجو در حد اعلا به او کمک کند و برای این منظور اکثر تمرینهای در نظر گرفته شده از اتودهای ملودیائی و ریتمهای مختلف برای دو گیتار تشکیل شده است. بیشتر نگرانی داوطلبان برای شرکت در آزمون عملی موسیقی(مرحله دوم) در رشته نوازندگی و آهنگسازی، مبهم و نامشخص بودن منابع می باشد. انتشار کتابهای موسیقی علیرغم زمانبر بودن و نیازمندیشان به دقت و دانش نه برای ناشر سود آنچنانی دارد و نه مؤلف از نگاشتنش صرفه اقتصادی خواهد داشت. همچنین نکته جالب و مهم آزمون عملی جدی، لزوم به حفظ بودن قطعات برای نوازندگان پیانو و گیتار است که نوازنده بدون نگاه کردن به نت، باید قطعه خود را اجرا کند. شاهد این ادعا تیراژ بسیار پایین چاپ جلدهای سوم به بعد این کتاب است به طوری که ناشر این کتاب مجبور شد برای فروش رفتن جلدهای بعدی، هر دو جلد این کتاب را با هم یکی نموده و بر قیمت آن بیافزاید. This conte nt has  been g​enerated by G SA Con​tent Gen er at᠎or DEMO!

استدلال درباره کتاب موسیقی

برای نوازندگان غیر از پیانو و گیتار، آکومپانیمان (همنوازی) پیانو الزامی است و مثلاً نوازنده فلوت برای آزمون عملی باید یک پیانیست را که قبلاً با هم قطعات را تمرین کرده اند، به همراه خود در جلسه مصاحبه حاضر کند! بخش دوم:- اجرای يكي از سازهاي موجود در اركستر سمفونيك (به استثناي سازهاي ضربي)- اجرای سه قطعه کامل از دوره­های باروک، کلاسیک و رومانتیک- همراهی پیانو برای متقاضیان غیر از پیانو و گیتار الزامی است.- دشیفراژ (برای سازهای پیانو و گیتار اجرای یک قطعه ناشناخته الزامی است). دوستان قبل از اقدام به خرید، با جستجوی واژه های “شیوه کامل آموزش گیتار” در گوگل یا جستجوی واژه ملارسول سی می” در آپارات با روش آموزش این کلیک کنید مجموعه آشنا شوید. این بخش بیست نمره از صد نمره آزمون عملی را به خود اختصاص میدهد. پس اگر کسی بتواند پا به پای ساز خود، سلفژ خود را به نسبت قوی کند، میتواند رقبای سرسخت خود را کنار زده و به نتیجه مطلوب مورد نظر خود دست پیدا کند که با چند جلسه تخصصی در مورد هر بخش توسط کلاس های آنلاین استاد کثیری فر با کد گذاری های انجام شده، به راحتی از پسِ تمام سؤالات آزمون سلفژ برخواهید آمد. نکته مشهود در سالیان اخیر این است که اگر چه بعضی از شرکت کنندگان در ساز تخصصی خود بسیار قوی باشند «مثل کسی که خانواده موزیسینی دارد یا از بچگی به کلاس موسیقی رفته» ولی اکثر آنها در آزمون سلفژ و قسمت های مختلف آن به مشکل برمیخورند.

کتاب های موسیقی دهم

این مجموعه که خود دارای وبسایتی پر از محتوای مفید موسیقی است، مرجعی مناسب برای خرید کتاب به شمار میرود. همانطور که از نام این ژانر پیداست، در مورد موسیقی و عوامل مربوط به آن بحث میشود. این مجموعه از سری اول کلاسیک و پاپ شروع می شود در این دیسک از طرز گرفتن گیتار و تمرینات دست راست و چپ شروع می کنیم و تا اجرای ریتم و اکورد و اجرای چند قطعه ساده کلاسیک به پایان می بریم که ضمن آموزش هفت اکورد 10 قطعه ساد و 4 ریتم را فرا خواهید گرفت. پیشنهاد من به همه این است که درس های هنر را با مطالعه ی کتب درسی آغاز کنند. برای ترجمه این اثر سترگ نیاز است تا هم احاطه گسترده و وسیعی نسبت به زبان عربی قدیم داشته و هم در دو علم «موسیقی» و «ریاضیات» دانشمند باشیم و باید اشاره کنم که استاد انوار جامع این علوم است. محبوبیت این ساز در کشور ما هم اثبات شده و بسیاری از هنرجویان موسیقی، گیتار را به عنوان ساز محبوب خود انتخاب میکنند. ارسطو: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر میسازد.

دیدگاهتان را بنویسید